Jag och min vän Sara var på Brewhouse idag för att delta på en workshop där vi gjorde smycken av pet-flaskor. Det var duktiga designern Anna Tolentino som höll i workshopen. Anna gör smycken inspirerade av hennes hemland Mexiko och använder sig bland annat av cykelslang för att göra vackra ringar och broscher.

Jag har designat och tillverkat smycken sedan jag var väldigt liten och provat på många olika tekiker men det här med att använda pet-flaskor hade jag aldrig gjort så det var väldigt rolligt. Det är alltid spännande att utforska nya material tycker jag. Nyttigt för kreativiteten. Smyckena blev riktigt fina också. Tyvärr kan jag inte visa er några bilder nu då min mobil har lagt av. Postar det senare då jag fått tag på min efterlängtade Fairphone.

Här har ni alla fall en bild på en av Anna Tolentinos fina ringar från hennes märke Makemi. Ringen är inspirerad av soluppgång över Göta Älv och är gjord av återbrukad cykelslang som i sitt tidigare liv rullat runt på Göteborgs gator.

Kommentera

Publiceras ej