Under min semestervecka förra veckan hade jag förmånen att ha en god vän hos mig på besök. Torsdagen den 20e augusti råkar vara hennes födelsedag vilket självfallet skulle uppmärksammas. Jag tog med henne till Restaurang Röda Sten som ligger precis som namnet antyder, vid Röda sten i Majorna i Göteborg. 

Restaurangen använder sig av mycket ekologiska och kravmärkta varor och lagar otroligt goda och smakrika vegetariska och veganska rätter. 

Just den torsdag då vi besökte restaurangen stod rödbetsbiffar med kryddigt ris och vitlökssås på menyn. Både jag och min födelsedagsgäst kunde konstatera att det var de godaste rödbetsbiffarna vi ätit. Både knapriga på ytan och alldeles lagom mjuka innuti. Smakkombinationen med riset med de färska kryddorna och såsen gjorde hela rätten riktigt delikat.

Ytterligare ett plus var den otroligt trevliga serveringspersonalen som till och med bjöd min vän på födelsedagstårta till efterrätt! 

Kan starkt rekomendera alla er vego-älskare att ta en tur till Restaurang Röda Sten!


Foto: Jennifer Johansson



Foto: Jennifer Johansson


Kommentera

Publiceras ej